söndag 18 januari 2015

Mina favoritlåtar år 2014 plats 11-20

Även i år har jag försökt lista mina favoritlåtar från året som gått. Och som vanligt är det helt omöjligt att minnas alla låtar så jag har garanterat missat flera guldkorn. Och som vanligt är det skitsvårt att rangordna dem så ta inte placeringarna så allvarligt ;) För att se plats 21-30 klicka här och 31-40 klicka här


20 Magic – Coldplay
Denna är bara så härligt soft




19 Say Something – A Great Big World, Christina Aguilera
Sorglig men otroligt vacker



18 Swish – Stor, Linda Pira, Gee Dixon, Bamma B
Jag är riktigt jävla imponerad över den svenska hiphopen just nu. Och allt Linda Pira rör tycks bli guld. Fast denna är ju inte enbart hennes förtjänst. Musiken är i klass med amerikansk hiphop och sången/rappen låter inte töntigt svensk.




17 Take Me To Church - Hozier
En skön sång som jag så gärna vill sjunga med i för full hals men har svårt för att sätta texten :)




16 Wiggle – Jason Derulo, Snoop Dogg
Kan inte hjälpa det men blir bara så partysugen av denna låt!




15 Daniels Joik – Jon Henrik Fjällgren
När Jon uppträdde med denna på "Talang" första gången blev jag så sjukt tagen och blödig som man är så rann såklart tårarna. Inte bara för att det är en så vacker och unik låt utan också för den otroliga känslan som fanns i låten.




14 My Silver Lining – First Aid Kit
Jag är väldigt förtjust i First Aid Kits sound. De låter så gammeldags samtidigt som de är så himla nu.




13 Tsunami – DVBBS & Borgeous
Till denna vill man ju bara blunda och dansa




12 Rooftop – Zara Larsson
Vet inte vad det är med denna jag gillar men den är som en feelgood låt för mig. Gör mig på bra humör helt enkelt.




11 Try – Colbie Caillat
Vacker låt med vackert budskap


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar