söndag 25 januari 2015

"Brooklyn Nine-Nine" säsong 1

”Brooklyn Nine-Nine” växer mer och mer för var avsnitt ju mer man lär känna karaktärerna. För det är de som gör serien. De är precis så där lagom knäppa så det blir roligt utan att bli för löjligt och orealistisk. Ja, orealistiskt är det såklart, hur skulle annars poliser som Hitchcock och Scully få behålla sina jobb, min i denna värld så funkar det. Peralta, Terry, Boyle och Holt är de som bidrar starkast i serien men alla behövs för att göra den komplett. För vad är Peralta utan liten konkurrens från Santiago och Boyle utan sin kärlek till Diaz. Och vad vore någon utan den totalt galna Gina! Jag älskar humorn i serien även om det inte alltid är gapskrattshumor. Jag gillar de sjuka händelserna, de snabba replikerna och framförallt mimiken. Jag älskar Andy Samberg och hur han med ansiktet kan förstärka det roliga i en scen. Eller Andre Braughers brist på mimik när han gör den uttrycklösa Kapten Holt. Väldigt glad att Netflix lagt ut första säsongen. Andra säsongen sänds på TV just nu, jag hoppas den är lika bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar