tisdag 7 oktober 2014

Recension: "The Other Woman" (2014)


 
Titel: The Other Woman

År: 2014

Sågs i format: DVD

Förväntningar: Hyfsat höga pga bra skådespelare som kunnat leverera humor förr.  

Handlingen: Själva storyn är både osannolik och lite smått barnslig men vet ni, jag tycker inte att det gör något. Att tre kvinnor som alla träffar samma kille, och har starka känslor för denna kille, skulle bli så bra vänner lär ju inte hända i verkligheten. Men det är denna vänskap som gör filmen bra. De är totalt knäppa emellanåt men det finns också så mycket hjärta dem emellan. Den andra stora delen i handlingen, hämnden på mannen, bjuder på ganska simpel humor men jag skrattade högt flera gånger. Ibland behöver det inte vara så avancerat.

Skådespelarinsatser: Leslie Mann spelar ofta väldigt lika karaktärer och detta känns som en extremversion av hennes tidigare roller. Men hon gör det så himla bra. Hon är den jag skrattar absolut mest åt, hennes minspel och karaktärens galna handlingar. Även Cameron Diaz gör bra ifrån sig och kemin mellan henne och Mann är fantastisk. Jag har svårt att tänka mig ett bättre val till Leslie Manns sviniga man än Nikolaj Coster-Waldo (känd från Game of Thrones). Jag både äcklas av honom och skrattar åt honom. Kate Upton verkar mest vara till för ögongodis trots att både Mann och Diaz har en hel del att erbjuda även där. Lite kul att se Nicki Minaj i en av birollerna.  

Genrer: En romantisk komedi. Eller rättare sagt en komedi om romantik.  

Visuellt: Vackra miljöer, vackra människor, vackra bilar och vackra bostäder.

Sammanfattning: En vattendelare tror jag. Några ser säkert det som meningslös kiss och bajshumor (och bajshumor finns det), medan andra precis som jag kommer skratta gott och uppskatta filmens charm.
Betyg: 3+ av 5
 

1 kommentar:

  1. Vilken hemsk poster, de ser helt sönderphotoshopade ut.

    SvaraRadera