tisdag 7 maj 2013

Det finns någon rättvisa! (Mästarnas Mästare)

När Näslund åkte ut var det ganska givet vilka två som skulle gå vidare från andra gruppen. Den ena av dem, Anna Lindberg, såg ganska snabbt till att säkra den första platsen genom att vinna samtliga tävlingar i senaste avsittet (OMG vad grym hon är!). När det gick dåligt för Jesper Blomqvist i tävlingarna blev jag först orolig att han skulle bli sist och inte ha en chans att ta sig vidare (även om dessa grenar inte var hans starka sida har han klart visat att han är en finalkandidat) och sen när han lyckades ta sig till nattduellen var jag starkt oroad Christine Gandrup skulle ta det då hon varit grym på duellen hittills. Tack och lov tog Jespers tävlingsinstinkt över vilket gav honom semifinalplatsen. För så snäll som han verkar vara trodde jag inte att han skulle ta i så som han gjorde, och om jag inte hållt på honom hade jag säkert tyckt att det var orättvist att den som lyckades slita åt sig staven vann men nu är jag innerligt tacksam. Så av fyra stycken är det tre som jag är väldigt nöjd med att de gick vidare; Magdalena Forsberg, Anna och Jesper. Fortfarande grymt besviken över att Bernt slog Torgny som borde varit den i semifinal istället. Men, men.. tre av fyra är väl inte dåligt.

Nu ska jag bara bestämma mig för vem jag tycker ska vinna!


Andra gruppen var den klart roligaste

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar