söndag 12 maj 2013

"De fem legenderna / Rise of the Guardians" (2012)

Må vara att alla av de fem legenderna inte är lika kända för oss i Sverige (Sandman, Jack Frost, Boogeyman) men jag tror inte att det gör så mycket. Man förstår ju ändå vad det är de gör. Filmen är oerhört vackert gjord och jag ångrar att jag inte kom iväg och såg den på bio. Förmodligen gjorde den sig riktigt bra i 3D. Men det funkade bra att se den hemma på TV:n också med schysst bild och ljud. Filmen har allt som jag tycker att de animerade familjefilmerna ska ha. Förutom att den är välgjord så har den mycket humor, spänning och äventyr. Dessutom känner man snabbt för karaktärerna. Inget fel på storyn heller. Den var helt okej med svenska röster men jag har hört att den gör sig mycket bättre med original engelskan, fast så är det väl alltid. 
Betyg: 4+


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar