onsdag 29 juni 2011

Bok: "Udda verklighet" av Nene Ormes

Jag tror att detta är första gången jag läser en bok som utspelar sig i Malmö. Jag var ganska nyfiken på hur det skulle vara men det var ingen större skillnad förutom att jag visste vilka platser och byggnader hon pratade om. Jag är ganska positiv till boken. Det är spännande karaktärer och händelser och det är lätt att fastna i den. Det jag känner mig lite frågande till är huvudkaraktärens personlighet som jag inte tycker riktigt passar ihop alltid. Först får jag intrycket av att hon är så blyg och försiktig men plötsligt är hon hur tuff som helst. Vet inte heller om jag är hundra procent nöjd med vissa delar av slutet. Men på det stora hela är det en bra bok och jag väljer gärna att tro att Malmö är fyllt av övernaturliga varelser som vi inte vet om ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar