söndag 26 augusti 2012

Häftigt från Gotye

Ingen har väl missat Gotyes låt ”Somebody That I Used To Know”, denna underbara låt som spelats om och om igen och jag älskar den fortfarande. Säkert har du även sett ett antal versioner på låten och vägrar se en endaste till. Fast klippet nedan är ändå ett måste att se. Det är Gotye själv (även kallad Wouter "Wally" De Backer) som har mixat ihop ett gigantiskt antal versioner av sin egen låt som han hittat på youtube. Dels tycker jag att det blev en rolig grej och resultatet blev riktigt häftigt men sen gillar jag också att artisten själv uppmärksammar alla de fans som lagt ner tid och möda på sina versioner. Kolla in! Nedanför kan du även se några av de versioner som jag blev nyfiken på och ville se mer av.




Några av versionerna i sin helhet:

Rätt häftigt:



Rolig!



Lite imponerande:



Snyggt:



Sötast (det är flickans som bestämt hur hon och hennes pappa ska göra):



Inte så bra som jag trodde:



Videon är betydlig bättre än sången:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar