onsdag 14 december 2011

30 frågor om TV

Gör som så många andra TV-bloggare och svarar på följande 30 frågor:

1. En serie som aldrig borde lagts ner?
Roswell. Tre fjuttiga säsonger för en sådan fantastisk serie.

2. En serie du önskar att fler tittade på?
Supernatural. Låter kanske som ett konstigt svar då det är en väldigt populär serie men i min bekantskapskrets är jag den ENDA som tittar på den. Hade önskat att någon av mina kompisar delade min kärlek till bröderna Winchester :)

3. Favoriten bland de nya serierna för säsongen?
Awkward. Den är bland det bästa jag sett på länge.

4. Din favoritserie nånsin?
Behöver egentligen välja en från var kategori – sitcom, drama osv. Men måste jag välja endast en får jag nog säga Roswell. Eller Supernatural. Eller Vänner.

5. En serie som du hatar?
Helt blankt i huvudet nu. Jag vägrade se Rederiet när den gick men hata är nog att ta i.

6. Ditt favoritavsnitt av din favoritserie?
Kan inte minnas ett exakt avsnitt men det har säkert med Max och Liz att göra :) Från Supernatural kan det vara avsnitt 15 från säsong 2, Tall Tales, där de ska återberätta vad som har hänt, och vi får se det spelas upp, men de överdriver hela tiden vad den andre gjorde och sa. Sjukt kul!

7. Minst favoritavsnitt av din favoritserie?
När det gäller Roswell så är det förmodligen något avsnitt som har med Tess att göra. Grrrr….

8. En serie alla borde titta på?
Awkward.

9. Bästa scenen nånsin?
För svårt att komma på något men det skulle säkert vara något från Vänner om jag lyckades.

10. En serie som du inte trodde du skulle gilla men slutade upp med att älska?
Bron. Älska är väl lite att överdriva men jag var skeptisk, som med allt annat svenskproducerat, men blev efterhand mer och mer imponerad. Den var riktigt bra.

11. En serie som gjorde dig besviken?
Ringer. Har gett upp den, trots bästa Sarah Michelle Gellar.

12. Ett avsnitt du sett mer än fem gånger?
De flesta Fresh Prince in Bel Air. De flesta Vänner.

13. Favoritserie från barndomen?
Cosby

14. Manlig favoritkaraktär?
Dean Winchester (Supernatural)

15. Kvinnlig favoritkaraktär?
Just nu: Valerie i Awkward.

16. Guilty pleasure-serier?
Pretty Little Liars. Vad är det med den serien som får en helt hooked fast det är så töntigt och dåligt så man skäms emellanåt?

17. Favoritminiserie?
Band of Brothers

18. Favoritserie som började tidigare än 2000?
Roswell

19. Bästa cast?
Vänner

20. Favoritkyss?
Svår men jag gillar när Blair och Chuck går från ovänner till lovers igen :)

21. Favoritpar?
Blair och Chuck i Gossip Girl.

22. Favoritserieavslutning?
Kommer inte på nåt

23. Mest irriterande karaktär?
Saga i Bron från början men det förändrades och till slut gillade jag henne istället.

24. Bästa citat?
I princip allt som Sue Sylvester i Glee säger. Exemepel:
''Me, I never wanted kids — don't have the time, don't have the uterus.''
eller
"You know, I’m tired of hearing people complain, “I’m riddled with THIS disease” or “I was in THAT tsunami.” To them I say, “Shake it up a bit! Get out of your box! Even if that box happens to be where YOU’RE LIVING!” I’ll often yell at homeless people, “Hey! How’s that homelessness working out for ya? Give NOT being homeless a try, eh!”

25. En serie du planerar att titta på (ny eller gammal)?
Fringe

26. Största OMG-ögonblick?
Säsongsfinalen av Grey’s Anatomy säsong 6 var fylld av OMG. Riktigt jobbigt och gripande. Folk sköts till höger och vänster för er som inte minns.

27. Bästa pilotavsnitt?
Har för mig att jag var ganska impad av Prison Break.

28. Första tv-besatthet?
Fresh Prince i Bel Air

29. Pågående tv-besatthet?
Supernatural, Gossip Girl, True Blood, Vampire Diaries, Awkward, Cougar Town

30. Sorgligaste karaktärsdöd?
Står helt still


2 kommentarer:

  1. Sue Sylvester rules! :-) Får väl ge supernatural en chans så du har någon att prata med. Kram

    SvaraRadera
  2. Fast inte om du kommer klaga på mina grabbar. De är heliga ;)

    SvaraRadera