lördag 1 maj 2010

Prinsessan och Grodan

”Prinsessan och grodan” är tecknad i den klassiska Disneystilen som jag kan sakna ibland sen de flesta filmerna blev dataanimerade och därmed ändrade stil. Det är det jag gillade bäst med filmen plus själva historien som var ganska fin med ett rätt tydligt budskap. Det jag gillade mindre var saknaden av humor som dessa filmer brukar vara fyllda av. Visst småskrattade man en del men inte alls så mycket som jag brukar till många av dessa filmer. Det kändes också som nostalgi med lite sångnummer i filmen. Dock kom de aldrig upp i samma klass som till exempel Lejonkungen eller Alladin. Filmen får klart godkänt men den toppar inte min lista på Disneyfilmer. Från min 5-åriga dotter verkade den dock få betydligt högre betyg.
Betyg: 3 av 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar