måndag 17 november 2014

"Arrow" säsong 1

Spoiled billionaire playboy Oliver Queen is missing and presumed dead when his yacht is lost at sea. He returns five years later a changed man, determined to clean up the city as a hooded vigilante armed with a bow. (Källa: IMDb)

Det tog sin lilla tid men tack vare Netflix har nu även jag sett första säsongen av ”Arrow”. Jag tyckte faktiskt att den var förvånansvärt bra. Okej, det är ingen kvalitetsserie men klart underhållande. Och så är jag ganska svag för Oliver Queen, huvudkaraktären spelad av Stephen Amell. Dock inte när man ser honom i tillbakablickarna på ön, då är han SÅ mesig. Men sen när han väl är tillbaka… me like. Jag gillar superhjältar och det som är extra kul med Arrow är att hjälten inte har övernaturliga krafter (okej, han är väl lite overkligt träffsäker och har väl lite väl lätt för att hoppa mellan byggnader) men kan ändå verkligen kicka ass! Sen gillar jag hans relation med Diggle, grabbar som inte ska visa att de bryr sig men ändå gillar varandra och alltid (nåväl) finns där för varandra. Och så är Diggle en jävel på att fightas han med och det gillas. En annan favoritkaraktär är Felicity, IT experten som ständigt levererar snuskiga kommentarer utan att mena det. Underbar! Och så har hon skinn på näsan. Mindre favoritkaraktär är Thea Queen, kan bero på att jag inte är så imponerad av Willa Holland som spelar henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar