onsdag 15 januari 2014

"The Walking Dead" säsong 4 avsnitt 1-8

“The Walking Dead” fortsätter vara precis lika spännande och bra. Själva Zombierna ger givetvis serien lite automatisk spänning men den skulle aldrig klara sig bara på det. Det intressanta är att se hur människan bli när hon sätts i en sådan här situation. När det på allvar blir survival of the fittest. Hur all moral och gränser totalt förändras och suddas ut. Samtidigt blir lojalitet och band ännu starkare mellan dem som är tillsammans. Karaktärerna är så starka och det är ofta väldigt gripande. De sätts ju på ganska många prövningar. Resten av texten innehåller spoilers!


*** SPOILERVARNING ***

Alltså The Governor… skulle man inte vilja hoppa in i TVn och ta livet av den snubben. Fy fan vilken slibbig och obehaglig typ. Alltså när Andrea vägrade se honom för vad han var… om jag inte störde mig tillräckligt på henne innan så.. Synd att det gick som det gick för henne men om jag måste välja bort någon så var det nog hon. Nu känner jag mig lite småstressad över att alla splittrades på slutet. Jag tar för givet att någon har räddat bebisen. Något annat är helt otänkbart! Men jag kommer inte gilla om gruppen ska leva helt utspridd i flera avsnitt. Och Carol måste ju bli förlåten. Hon ska vara med gruppen. Å vad jag vill se resten nu!! Känns inte alls kul att vara ikapp ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar