tisdag 3 december 2013

Vem ska vinna Idol 2013? Rösta här!

Jaha, då var det bara två kvar. På fredag är det dags för final. När säsongen började och man fick följa auditions tyckte jag att det var ett riktigt starkt år. Jag fastnade för flera stycken som hade speciella röster jag gärna ville höra mer av. Men ju längre säsongen gick desto sämre tyckte jag det blev. Vet inte ifall det betyder att de bästa åkte ut för tidigt. Min favorit åkte i alla fall ut först av alla :( Men nu är det som det är och på fredag ska det alltså avgöras om Elin eller Kevin ska bli årets Idol. Alla vet vi ju att det egentligen inte spelar någon roll, det är inte så att vinnarna automatiskt bli stjärnor. Snarare tvärtom. Men det kan väl ändå vara kul att heja på någon. Kevin har ju orsakat många känslor. Jag tillhör en av de få som är ganska neutral när det kommer till honom. Jag är inte tokig i honom och tycker han är sååå snygg men jag tycker att folk överdriver på andra hållet när de säger att han inte kan sjunga alls. Visst, han är inte i nivå med flera av de andra deltagarna och han kan inte sjunga vilka låtar som helst men talanglös är han ändå inte. Men det är som vanligt när någon ses som väldigt snygg, då kan de inte ha någon talang enligt vissa (se flera skådespelare), de får lixom jobba extra hårt för att bli respekterade. Sen tycker jag det är obehagligt hur hatiska folk kan bli och vilka fruktansvärda saker de kan skriva om människor. Tänker de inte alls? Hur skulle de själva känna om de fick läsa sådant om sig själva? Och så har vi Elin. Hon har många kvalitéer jag gillar men är väldigt ojämn. Tycker hon är ganska häftig och det är kul att hon kan både rappa och sjunga men ofta sjunger hon onödigt lågt och med konstigt mörk röst. Hon har ju visat att hon kan sjunga bättre än så. Och så gillar jag att hon tar för sig på scenen. Det ska bli väldigt spännande att se hur bra de gör ifrån sig på fredag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar