fredag 20 september 2013

Idol - vem ska gå vidare?

Ikväll är det kvalfinal i Idol. 8 av veckans 20 deltagare har redan kvalat till kvällens tävling, juryn ska välja ytterligare 5. Av dessa 13 åker den med minst antal röster ikväll ut och nästa fredag börjar fredagsfinalerna! Här är mina favoriter som jag hoppas får gå vidare. För några av dem hänger det på att juryn ger dem wildcard till ikväll!

Matilda Melin (redan kvalat till ikväll) - Hon har en helt fantastisk röst! Hennes personlighet har dock inte gjort något större intryck på mig men det kanske ändras :)
Matilda%20Melin%20-%20A-team

Sarah Mathisen (ej kvalat) - Vilken underbar version av denna låt! Och vilken underbar röst! Blir tokig om inte juryn ger henne ett wildcard!
Sarah%20Mathisen%20-%20I%20follow%20rivers

Kevin Walker (redan kvalat till ikväll) - Ja vad säger man.. Yummy!! Han har ju verkligen hela paketet.
Kevin%20Walker%20%E2%80%93%20Use%20somebody

Sakib Zabbar (ej kvalat) - Sakib vill jag nästan mest ha med för att se vad för knäppa saker han kommer säga i intervjuerna. Han verkar ju helt galen! :) Men han sjunger bra också.
Sakib%20Zabbar%20%E2%80%93%20One%20and%20only

Jens Hult (redan kvalat till ikväll) - Okej, detta var inte hans bästa framträdande men jag är verkligen nyfiken på vad han kan göra. Och det känns som han har mest rockpotential av alla och det är kul att ha någon sådan med.
Jens%20Hult%20%E2%80%93%20Baba%20O'Riley

Elin Bergman (redan kvalat till ikväll) - Gillar att hon är lite annorlunda och att hon faktiskt kan både rappa och sjunga.  Och så valde hon en av mina gamla favoritlåtar :)
Elin%20Bergman%20-%20No%20diggity

Juliette Holmqvist (redan kvalat till ikväll) - Totalt fördomsfullt var jag på väg att döma ut Juliette så fort jag såg henne. Men det är något med henne som jag verkligen gillar. Sången absolut, fantastisk, men även hennes personlighet.
Juliette%20Holmqvist%20%E2%80%93%20Uncover

George Shaid (redan kvalat) - Denna mjuka kille med den mjuka rösten måste ju bara gå vidare!
George%20Shaid%20%E2%80%93%20Set%20fire%20to%20the%20rain

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar