tisdag 6 augusti 2013

TV-serie tips!

Jag ser en hel del TV-serier men det är ju helt omöjligt att se alla. Givetvis blir man då rädd för att ha missat några guldkorn. Det finns en hel del serier som jag många gånger tänkt att jag måste se men inte blir färdig till. Och listan blir längre. Säg gärna till om du har några tips. Två jag äntligen tagit tag i är Sons of Anarchy och Veronica Mars och det visade sig vara väldigt lyckat. Älskar ju båda. Nästa projekt är Firefly. Några av de jag funderat på är Bones och Walking Dead. Någon som har fler förslag?

9 kommentarer:

  1. Brothers & Sisters är så himla bra! Har själv upptäckt att jag missat sista säsongen så jag måste försöka se den på något sätt.

    Good Wife är också väldigt bra. Själv skulle jag vilja se Parenthood - har bara sett några avsnitt, den gick så konstig tid.

    Bones ser vi på när vi kan, inget vi följer slaviskt. Därmot kan jag verkligen rekommendera The Mentalist.

    Just nu ser vi Bates Motel - faktiskt riktigt bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. The Mentalist har jag zappat förbi någon gång, huvudkaraktären verkar ganska rolig.

      Brothers & Sisters och Good Wife har jag fått intrycket av är bara drama (och därmed mest elände och sorger) är det så?

      Radera
  2. Du får INTE missa the walking dead! Jag trodde aldrig att jag skulle gilla den, då den på papper inte alls lät som något för mig.. men nu är den en av mina absoluta favoriter! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, ska absolut se den. Tror till och med att de har den på älskade Netflix! :)

      Radera
  3. The Vampire Diaries, Nikita, Twisted, Teen Wolf även fast effekterna är skrattretande så är det en bra serie, Chicago Fire, Arrow, Beauty and the Beast, Grimm, Hawaii Five-0, Continuum, Once Upon a Time, Pretty Little Liars, Suits, Graceland!

    Det finns så mycket serier :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vampire Diaries ser jag och älskar. Teen Wolf ser jag också att hade faktiskt snart tänkt skriva ett inlägg om den och just ta upp det med effekterna men att jag älskar den ändå :)) Pretty Little Liars ser jag också och gillar!

      Arrow, Grimm och Beauty and the Beast har jag funderat på, måste ta tag i dem.

      Once Upon a Time började jag på men tappade efter några avsnitt. Kanske värd att ta upp igen? De andra har jag ju hört talas om men inte tittat närmre på. Får göra det.

      Radera
    2. Once upon a time gillar jag också. Lite roligt att de blandat alla sagofigurer i en serie och man får hoppa mellan sagovärld och riktiga världen.

      Radera
  4. Har du sett Misfits? Om inte: gör. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det har jag inte. Värd att kolla upp alltså!

      Radera